افزایش طول عمر لباس

افزایش طول عمر لباس

در این مقاله راه هایی که باعث افزایش طول عمر لباسهایتان میشود را خواهید دید.
داخل لباس ها لیبل هایی قرار دارد که به شما اطلاعات مهمی درمورد لباس ارایه میدهد، در واقع این نکات باعث میشود که شما بهتر لباستان را بشناسید تا به بهترین نحو بتوانید از آن مراقبت کنید و در نتیجه عمر لباستان را افزایش دهید.

lable

1. شستشوی لباس :

نکاتی که باید در شستن لباس توجه کنید و روی لیبل لباس نیز به آن اشاره شده،
شامل : شستن با دست یا ماشین لباس شویی، دمای آب، مدت رمان شستشو، نوع مواد شوینده است.
برخی لباس ها باید با دست شسته شوند و برخی دیگر امکان شستن با ماشین لباس شویی را دارند که برای شستن با ماشین لباس شویی باید به هم رنگ بودن لباس ها دقت شود و لباس هارا پشت و رو قرار دهید.
همچنین لباس هایی که الیاف ظریف دارن را در حرارت بالا نشورید، زیرا به مرور زمان موجب آسیب دیدن تار و پود لباس میشود.

:)

2. خشک کردن لباس :

خشک کردن لباس ها مانند شستن آنها بسته به نوع الیاف متفاوت است، به طور کلی خشک کردن لباس به چهار دسته: خشک کردن به وسیله لباس شویی، روی بند پس از گرفتن آب اضافی لباس، روی بند بدون گرفتن آب اضافی لباس، روی سطح مسطح پس از گرفتن آب اضافیه لباس.
هشدار: روی لیبل برخی لباس ها متن “DO NOT WRING OR TWIST” نوشته شده که نباید آنها را با ماشین لباسشویی خشک کرد.

3. اتو کردن لباس :

برای اتو کردن باید توجه شود که امکان اتو کشیدن لباس مورد نظر وجود دارد یا خیر و همچنین درجه حرارت را متناسب با جنس الیاف انتخاب کنید، برای مثال برای الیاف طبیعی باید از حرارت پایین استفاده شود، برای اتو کردن پارچه های ظریف بهتر است پارچه سفیدی روی آنها قرار دهید تا از حرارت مستقیم جلو گیری کند.
نکته دیگری که بهتر است به آن توجه کنید پشت و رو اتو کردن لباس ها است این کار باعث میشود حرارت باعث تغییر رنگ لباس ها نشود.

4. نگهداری در کمد :

استفاده از چوب رختی برای حفظ فرم لباس بسیار اهمیت دارد، مثلا برای کت های رسمی باید به گونه ای باشد که فرم سرشانه را حفظ کند، لباس های کشی و بافتنی قابلیت آویزان کردن را ندارند و بهتر است به صورت تا شده در کمد قرار گیرند، بهتر است که دامن و شلوار به صورت ایستاده از چوب لباسی آویزان شوند.